Domov Témy Dodávateľ mesiaca Antalis: veľké zmeny veľkého hráča

Antalis: veľké zmeny veľkého hráča

205
0

Aké výzvy čakajú v roku 2021 jednotlivé divízie obchodu tohto veľkodistribútora?

Prevzatím spoločnosti Antalis firmou Kokusai Pulp & Paper Co., Ltd („KPP“) , ktorá sa zavŕšila v lete minulého roku 2020, sa KPP stala najväčším dodávateľom papiera na svete s odhadom obratu 5,3 miliardy EUR.

Vzhľadom na korona krízu, ktorá všetky procesy pribrzdila, zatiaľ odberatelia na Slovensku žiadne zmeny nezaznamenali. Dá sa však očakávať, že nejaké prídu. Pravdepodobne najskôr do centrály, kde bude zaujímavé sledovať stret francúzskej a ázijskej pracovnej kultúry. Nechajme sa prekvapiť a držme palce, aby výsledok bol prospešný a úspešný. Antalis ako významný distribútor papiera je však aj európskou VisCom dvojkou – v distribúcii materiálov pre veľkoplošnú tlač a výrobu reklamy. Je to navyše najväčší distribútor, u ktorého nájdete okrem tlačových médií (print), kancelárske riešenia (office), spomínané veľkoplošné materiály (VisCom) a obaly (packaging).

Print

Každé číslo Novín pre grafický priemysel formou svojho prebalu prezentuje nejaký konkrétny materiál, ktorý čitateľom predstavíme. Pokiaľ držíte v rukách naše decembrové číslo, v ktorom sme urobili výnimku, necháme vás hádať: aký materiál / papier je (samozrejme od Antalis)  použitý na prebale? Ako nápoveda, nech slúži veta: „v jednoduchosti je krása.“ ? Pre tých zbehlejších máme aj ťažšiu otázku: na akom papieri (samozrejme z Antalis) je vytlačené vnútro Novín? Máte chuť sa zapojiť do tejto ankety s výhodami? Vyplňte prosím tento jednoduchý formulár a niektorí z Vás získajú milú pozornosť. Pokiaľ naše papierové vydanie Novín nemáte, môžete si ich objednať tu.

Dotazník s výhodami

Aké papiere z produkcie Antalis boli použité pri prebale a vnútre decembrových Novín?

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

Packaging

Rok 2020 je rokom, na ktorý bude veľmi málo ľudí spomínať s láskou, ale ukázalo sa, že význam a rast dôležitosti balenia a obalov rýchlo narastá. Veľa firiem prešlo z plastových na papierové obaly, je však  potrebné nájsť ďalšie zdroje z iných ako drevných vlákien, ktoré by podporili prechod od plastov. „V spoločnosti Antalis pracujeme na niekoľkých projektoch, aby sme zistili, ako môžeme vyvíjať obalové výrobky vyrobené z udržateľných zdrojov,“

John Garner

vysvetľuje John Garner, vedúci rozvoja packagingu v Antalis UK. „Je to niečo, čo bude treba urýchliť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov, keďe v UK očakávame zavedenie novej dane z plastových obalov. Implementácia je naplánovaná na apríl 2022. „

V Anglicku budú výrobcovia a dovozcovia platiť za obalové materiály vyrobené z menej ako 30% recyklovaného plastu daň z plastových obalov. Pre mnohých zákazníkov spoločnosti Antalis je pritom obalová fólia jedným z najväčších prispievateľov k ich plastovému odpadu, a preto spoločnosť hľadá spôsoby, ako im pomôcť znížiť tento objem. Spoločnosť Antalis bude pokračovať vo výskume ďalších možností: „V súčasnosti hľadáme riešenie využívajúce recyklovaný film. Prvé náznaky sú veľmi sľubné, takže sa budeme v roku 2021 usilovať o pokrok spolu s výskumom nanofilmov.“

Alternatívy tepelne upravených paliet. Vzhľadom na normu ISPM 15 (tepelne ošetrené drevené balenia) bude dôležité nájsť alternatívy. Asi jednou z najlepších sú recyklovateľné papierové palety PALLITE®. Okrem toho, že sú palety PALLITE® ekologické a veľmi ľahké, čo môže pomôcť znížiť náklady na prepravu, nevzťahuje sa na ne ani ISPM15. Už sme pomohli mnohým zákazníkom uskutočniť zmenu a predpokladám, že v roku 2021 pomôžeme mnohým ďalším, aby ich nasledovali, “hovorí John a uzatvára: „Rok 2021 bude rokom obalového priemyslu.“

Office

Antalis sa môže pochváliť širokou škálou produktov a služieb pre trh kancelárskych potrieb s rozsiahlou škálou papierov pre farebnú tlač, optimálnymi bielymi papiermi, papiermi na každodenné použitie a ľahkými papiermi, recyklovanými a tónovanými papiermi, obálkami podľa kreatívnych možností – a silou renomovaných značky ako Xerox, Image, Data Copy, Pioneer, Color Copy a HP. Je tiež schopný dodávať rozšírené produktové rady, ako sú vitálne OOP a široká škála obalov – základných predmetov pre súčasné trhové podmienky. Doba ovplyvnená COVID-19, keď sú mnohí doma na home office ukazuje, že je dôležité mať kvalitný e-shop, poskytujúci plnohodnotný predajný servis. Preto Antalis získal službu produktového obsahu FusionPlus Data, aby upgradoval svoj online katalóg a obsah pre elektronický obchod.

VisCom

Táto úspešne budovaná divízia Antalisu v kontexte trendov ponúka ekologické materiály na dekorácie interiérov, pokračuje v podpore brandu Coala a ponúka v spolupráci s partnerskými značkami obdivuhodne široké portfólio rolových a doskových materiálov.

V tejto dynamicky sa meniacej oblasti je kľúčovým know-how predajcov, aby boli schopní správne poradiť klientovi pri riešení zákaziek a výbere materiálu.

Tento segment je po packagingu celosvetovo druhým najviac rastúcim trhom, ktorý by mal v budúcom roku priniesť nové mteriály a riešenia. Necháme sa prekvapiť.