Domov Témy Dodávateľ mesiaca Ochrana tlačovín špeciálnym antibakteriálnym lakom

Ochrana tlačovín špeciálnym antibakteriálnym lakom

1146
0

Nie je to lacná reklama, ale fakt. Antibakteriálnym lakom ošetrené tlačoviny sú už realitou dnešných dní. Česká tlačiareň H.R.G. v Litomyšli sa ako prvá ofsetová tlačiareň u našich susedov podujala vyskúšať špeciálny lak nemeckého výrobcu Varcotec Lock3, vďaka ktorému sa na svetle zničia nežiaduce škodlivé mikroorganizmy.

Prvé testy s lakom začali v tlačiarni H.R.G robiť ešte začiatkom mája. Všetky dopadli nad očakávania, takže po rýchlej kampani na sociálnych sieťach prišli prvé reakcie od zákazníkov, a to nielen vo forme otázok, ale i konkrétnych objednávok.

Lock3 pod drobnohľadom

O čo vlastne ide? Disperzný lesklý lak na vodnej báze Lock3 funguje na prirodzených fotokatalytických procesoch (fotokatalýza je proces, pri ktorom dochádza k rozkladu chemických látok, baktérií, vírusov alebo mikročastíc prachu pôsobením fotokatalyzátora a svetelného žiarenia). Patentovaný lak s obsahom fotokatalytickej látky sa teda aktivuje pôsobením svetla – prirodzeného alebo umelého. Čím vyššia je intenzita svetla, tým rýchlejší je sterilizačný proces a o to viac patogénov je zlikvidovaných. Druhým dôležitým faktorom je kyslík prijímaný z prostredia. Je dôležité si uvedomiť, že na aktiváciu fotokatalytického procesu v laku je potrebné súčasné pôsobenie svetla a kyslíka – v úplnej tme tento proces nenastane, ale je v režime odpočinku. Medzi vlastnosti laku patria odolnosť proti poškriabaniu, odolnosť proti vlhkosti, je rýchloschnúci a je vhodný na obojstrannú aplikáciu. Z médií je použiteľný najmä na papier a vlnitú lepenku. Výrobca garantuje antibakteriálny efekt v trvaní minimálne jedného roka.

Využitie v praxi

Najväčší záujem sa očakáva, samozrejme, z oblastí, kde tlačoviny prichádzajú do styku s veľkým množstvom klientely, ako sú hotely, reštaurácie, cestovné kancelárie, vydavateľstvá, ale i zdravotné ambulancie, lekárne, banky, poisťovne či výrobcovia hračiek. A takýchto oblastí, pri ktorých dochádza k osobnému kontaktu a veľkej koncentrácii ľudí, je určite omnoho viac. Sedíte v reštaurácii, držíte v ruke jedálny lístok a asi sa zamyslíte, koľko ľudí ho pred vami držalo v ruke. A takýchto situácií bude odteraz omnoho viac. Tak snáď to nie je len lacná reklama, ale fakt. Držím palce tomuto nápadu.

ik