Domov Témy Novinky a aktuality Trh DTG: veľké pohyby v oblasti priamej tlače na textil

Trh DTG: veľké pohyby v oblasti priamej tlače na textil

525
0

Trh DTG (Direct to Garment) naďalej prosperuje aj napriek stále trvajúcim bezprecedentným udalostiam. Spomedzi všetkých sektorov využívajúcich digitálne technológie na trhu vyniká práve tento sektor.

Úspech, podporený rastúcim a nezvratným prechodom na online predaj, bol tiež posilnený významným vývojom v oblasti strojov, softvéru a webových technológií pre tlač. Aj keď existuje veľa úspešných príbehov nezávislých maloobchodníkov, veľkoobchodníkov a dizajnérskych mikro značiek, pravdepodobne najúspešnejším z týchto trhových trendov bol rast internetových platforiem ponúkajúcich plnenie tretích strán, s dodávkami na dopyt prostredníctvom priamej tlače na textil.

Printful

Spoločnosti ako Printful zaznamenali počas roka raketový obrat, keď len šesť rokov od vzniku dosiahli hranicu obratu 120 miliónov dolárov. Printful ponúka kompletný balíček služieb, v rámci ktorého klient predáva svoje návrhy vo svojom webovom obchode prepojenom s API na Printful a ponúka širokú škálu produktov Printful od tričiek cez mikiny a zástery až po vankúše. Tržby sa uskutočňujú online. Objednávky sa spracúvajú po ich zaplatení spoločnosti Printful, ktorá, podľa potreby ponúkne aj odoslanie priamo spotrebiteľovi. Printful investovala značné prostriedky do najmodernejšieho centra, ktoré, je vysoko automatizované a zaisťuje, že zákazník dostane svoj osobný výtlačok expresným doručením.

Veľkosť odvetvia propagačného a personalizovaného tovaru.

V roku 2020 bol trh na celom svete s maloobchodnými tržbami v hodnote približne 25,8 miliárd dolárov a očakáva sa, že do roku 2027 vzrastie na 43,3 miliárd dolárov, pri CAGR 7,7% (Zdroj: Research & Markets).

Na rozmachu sa podpísala spoločnosť T-Shirt & Sons z Veľkej Británie, ktorej obrat dosiahol 20 miliónov dolárov a nedávno ju prevzala americká Polyconcept North America Group. Rovnako ako DTG2GO z USA, ktorého obrat sa v súčasnosti blíži k 10 miliónom dolárov. V Austrálii zaznamenal QTCo v Brisbane obrat viac ako 5 miliónov dolárov, keď sa u protinožcoch uchytil rozmach elektronického obchodu s osobným odevom. A v Holandsku si spoločnosť Simian BV prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Reclameland vybrala stroje Kornit DTG, pretože ich obrat stúpol na viac ako 130 miliónov dolárov.

Čo pomáha tomuto neuveriteľnému rastu? Požiadavka na prispôsobenie a personalizáciu vedie k spotrebiteľovi. S cieľom uspokojiť neustále rastúce požiadavky priemyslu na personalizáciu a rozmanitosť sa tlačový sektor zameriava na digitálne technológie, ktoré umožňujú výrobu na požiadanie. Za posledný rok došlo k mnohým pokrokom v oblasti technológií a softvéru. Sektor bol svedkom mnohých inovácií a iniciatív v oblasti digitálnej výroby dosiahnutých zlepšením strojov, procesov, atramentov, softvéru a automatizácie pracovných postupov.

Brother GTXpro

Stroje

V strojovom vybavení bol prielomom Brother GtXpro uvedený na trh v septembri 2020. Tlačiareň GTXpro je vybavená širokou hlavou novej generácie s vnútorným obehom atramentu, čo drasticky znižuje náklady na údržbu a skracuje čas tlače. Tlačiareň používa na údržbu až o 63% menej atramentu, aj keď má hlava bieleho atramentu o 10% viac trysiek.

Ricoh Ri 2000

Spoločnosť Ricoh uviedla na trh tlačiareň Ri 2000 Direct to Garment (DTG) v septembri 2020. Ricoh Ri 2000 tlačí rozlíšením 1 200 x 1 200 dpi na širokú škálu odevov, od tradičných tričiek alebo tašiek cez rozšírené možnosti použitia potlače plátenných topánok, bejzbalových čiapok alebo košieľ s dlhým rukávom. Používa sa tiež na výrobu textilných rúšok a bezpečnostných viest. Vďaka flexibilite rýchloupínacieho magnetického mechanizmu a automatického nastavenia výšky stola, umožňuje ľahké prepínanie medzi typmi odevov.

Epson SureColor F100

Spoločnosť Epson v novembri uviedla na trh svoju prvú stolnú Dye-Sublimation 8,5-palcovú tlačiareň pre domácnosti SureColor F100 alebo malé firmy, ktorá nadviazala na uvedenie prvej priemyselnej tlačiarne Direct-To-Garment na trh začiatkom roka. SureColor F3070 nasledovaná modelom SC-F3000, vďaka ktorým je potlač tričiek rýchla a ľahká. Tlačiareň používa svoje vlastné senzory na automatickú detekciu výšky povrchu odevu a samočinného prispôsobenia, čím sa znižujú chyby obsluhy. O prvých inštaláciách týchto strojov sme písali nedávno tu.

Atramenty

V prípade atramentov bola venovaná veľká pozornosť udržateľnosti – spoločnosť Epson oznámila schválenie GOTS (Global Organic Textile Standard) pre svoje atramenty Ultrachrome DG, ktoré sú štandardne k dispozícii pre novo uvedenú tlačiareň Epson SC-F3000 a tiež sa používajú na menšej tlačiarni SC-F2100 pri priamej tlači na textil.

Softvér a automatizácia výrobného procesu

Naďalej sa vyvíja softvér na podporu výrobného toku práce s mnohými novými ponukami, ktoré uľahčujú cestu od nákupu cez tlač až po doručenie. V septembri platformu Kornit Konnect úspešne otestovali spoločnosti Shirtee a X-Print v Kolíne nad Rýnom, kde preukázateľne ovplyvnila ich každodenné rutiny. Udržiavanie toku údajov, aby prevádzka fungovala hladko a efektívne, bolo kedysi značnou úlohou. Kornit tvrdí, že vďaka Kornit Konnect môže tlačiareň optimalizovať produkciu a zlepšovať obchodné výsledky na základe historických údajov a údajov takmer v reálnom čase.

Koncom minulého roku predstavil Inèdit  softvér NeoStampa delta zameraným špeciálne na trh DTG – vďaka čomu je ľahšie dosiahnuť dizajn a sfarbenie.

Medzi ďalšie novinky patrí uvedenie softvéru na správu farieb Epson Edge, ktorý ponúka schopnosť ďalej stabilizovať správu farieb a umožniť vylepšený pracovný tok výroby. Vďaka špecifickým funkciám sú možné neustále a presné výsledky, napríklad technológia Epson Precision Dot, ktorá dokonale kontroluje kvapôčky, aby sa znížili účinky pruhovania a rozostrenia.

Zjavne sme stále iba na samom začiatku cesty DTG a nespočetného množstva potenciálnych aplikácií, ktoré táto technológia umožňuje. Pretože vyhliadky na trh „Direct to Garment“ sú také priaznivé, mnoho poskytovateľov tlačových služieb sa snaží kompenzovať najhoršie účinky pandémie investovaním do technológie DTG a rozšírením svojich ponúk elektronického obchodu.

Dopyt po strojoch DTG nikdy nebol vyšší a do budúcnosti sa bude rast trhov – ktorý je poháňaný inováciami a excelentnosťou – ešte viac zrýchlovať, pretože etablované tlačiarne, noví účastníci, podnikatelia a kreatívci vytvárajú pomocou digitálnych technológií nové a živé obchodné modely.

Debbie McKeegan

Debbie McKeegan je CEO v anglickej spoločnosti TexIntel. Je kreatívnou multidisciplinárnou priekopníčkou digitálnej tlače s viac ako 25-ročnými skúsenosťami v textilnom priemysle. Je aj ocenenou textilnou dizajnérkou módnych výrobkov, ako aj potlačí do interiérov. Vo svojom jedinečnom pohľade kombinuje kreativitu s hlbokými znalosťami výrobných procesov a digitálnej technológie.